Základní škola, Mateřská škola, Základní umělecká škola Jesenice
Proč jsme do projektu šli?
"Velmi oceňuji spolupráci s neziskovými organizacemi, které nám v průběhu projektu pomáhají vhodně a smysluplně začlenit průřezová témata nejen do našeho školního vzdělávacího programu, ale taktéž i do konkrétních vyučovacích jednotek.
Jako velký klad vidím také dlouhodobou spolupráci s ostatními laboratorními školami, převážně vzájemné návštěvy, hlavně možnosti tzv. hospitací v učebních hodinách či blocích s důrazem na začleňování průřezových témat a zapojování prvků z tematiky čtenářství."
(Mgr. Markéta Ladová – učitelka 2. stupně a výchovná poradkyně)
"Motivem mé účasti bylo podílet se na vytváření učebních jednotek, podpořit čtenářství, sumarizovat nápady a dotlačit sebe k tomu dát jim písemnou formu. Poznávat nové přístupy kolegů majících více zkušeností, potkávat nové lidi v oboru, rozšiřovat si poznatky JAK na to."
(Mgr. Lucie Honzalová)
"Účast v projektu jsem jako koordinátor školního vzdělávacího programu velmi přivítal, protože od loňského školního roku jsme se pustili do tvorby nového vzdělávacího programu. Tudíž vzdělávat se v problematice průřezových témat, inspirovat se a posouvat se dál, to je přesně to, co potřebujeme. Myslím si, že zde by platilo ono známé, 'KDO CHVÍLI STÁL, JIŽ STOJÍ OPODÁL'."
(PhDr. Mgr. Jan Hoštička)
Čím je naše škola zajímavá z hlediska práce s průřezovými tématy a čtenářstvím?
Naše škola neklade zvláštní důraz na konkrétní průřezové téma, ale snaží se je všechny průběžně zařazovat do jednotlivých ročníků v rámci celého školního roku. Namátkou zde uveďme např. - za VDO: společnou práci žáků 3. – 9. tříd ve školním žákovském parlamentu, za EV: výchovu dobrých hospodářů, kdy se všichni žáci z jednotlivých tříd společně podíleli na výsadbě školního sadu a dále o něj i o školní zahradu pečují během hodin pracovních činností, za VMEGS: uveďme vzájemné reciproční vztahy s německou či kanadskou školou, při kterých naši žáci poznávají hlavně reálie a zvyklosti cizích zemí, ale také zde vznikají dlouhotrvající přátelské vazby. My i žáci velmi oceňujeme každoroční týdny sportu, turistiky a kultury, kdy vyjíždíme společně do přírody, kde máme možnost se vzájemně poznávat a rozvíjet své třídní kolektivy v rámci OSV. Každopádně všechna průřezová témata se snažíme naplňovat v rámci tzv. oborových dnů napříč 5. – 9. ročníky, kdy si žáci vybírají dle jejich zájmu z předložených témat a ta pak v průběhu celého roku poznávají v reálném životě mimo školu.
Základní škola, Mateřská škola, Základní umělecká škola Jesenice, K Rybníku 800, 252 42, Jesenice
Ředitel školy: Mgr. Josef Buchal www.zsamsjesenice.cz